• Betűméret Betűméret csökkentése Betűméret csökkentése Betűméret növelése Betűméret növelése
  • Nyomtatás

Ranga Péter nagy napja!

Ranga Motorsport – Veszprém-rali, 1. nap

Nagyon várták a veszprémi versenyt, s bár nem az történt, amire számítottak, az eredmény önmagáért beszél: a Ranga Péter, Szőke Tamás kettős két gyorsasági szakasz után vezet az országos bajnokság ötödik futamán! És milyen két gyorsasági szakasz volt, te jó ég...

„Nagyon vártuk a kislőtéri szakaszt, mert három éve, amikor legutóbb mentem itt, jól sikerült – mondta Ranga Péter. – Csakhogy a szervizparkból kifelé menet, a rajt előtt hatalmas felhőszakadás tört ki, és iszonyatos nagy sár lett a szakaszon – tíz méter hosszú pocsolyákon kellett átmenni. Utólag beszéltünk az öreg rókákkal, Herczig Norbival és Bútor Robival, és ők is azt mondták, életük egyik legkalandosabb gyorsaságija volt. Nos, számunkra is kaotikusan alakult, ráadásul az utolsó három és fél kilométert jobb hátsó defekttel teljesítettük. Nem ütöttük oda a Škoda hátulját, de mindenhol hatalmas sziklák voltak, úgyhogy bárhol lehetett defektet kapni. Ez jó néhány másodperc mínuszt jelentett számunkra, de így is jó időt mentünk, csak kilenc tizedet kaptunk Herczig Norbitól. A második szakaszra aztán sokat száradt a pálya, ettől bátrabb lettem én is, de akkorra meg nagyon sok szikla bújt ki a földből a kanyarokban, úgyhogy észnél kellett lenni. Megint nagyon szoros csatát vívtunk Benik Balázzsal, és bár mögötte, a második helyen értünk célba, az összetettben vezetünk, aminek nagyon örülök. Sőt, nemcsak örülök, hanem ha már így alakult, szeretném is megtartani ezt a pozíciót. Benik Balázsékkal nagy meccset vívunk majd, az biztos...”

Ranga Péter azt is hozzátette: a rajt előtt nem gondolta, hogy az első helyért küzdhet, mert nagyon megerősödött a mezőny: 21 darab R5-ös autó állt oda a Veszprém-rali rajtjához, ami elképesztően magas szám.

A Ranga Motorsport másik párosa, az ifjabb Ranga László, Tóth Imre kettős számára is nagyon kalandosan alakult az első nap, ehhez képest a nyolcadik helyről várják a folytatást, s támadási pozícióban vannak.

„Nagyon rákészültem erre a pályára, nagyon tetszett az autó, éreztem a tapadást és volt önbizalmam – szárazon. Ehhez képest a rajt előtt leszakadt az ég – elevenítette fel a történteket ifjabb Ranga László. – Így azután ugyanúgy a mély vízben találtam magam, mint amikor aszfalton mentem ismeretlen pályákon, ráadásul ezúttal szó szerint. Kisebb tavak alakultak ki a gyorsaságin, amitől meg-megrémültem, többször azt hittem, megállt az autó, pedig csak visszafogta a víz. Összességében teljes zűrben voltam, s ez csak a második körre javult valamelyest.

Vasárnap két ismeretlen pálya vár rám, azokat próbálom minél jobban teljesíteni, koncentrálok majd arra, mit mond Imi, és próbálok minél pontosabban autózni. Az összetettbeli helyezésünk pedig ahhoz képest nem is rossz, hogy azt hittem, vagy ötvenedikek leszünk. De az eső megkavarta a sorokat, így még lehet keresnivalónk.”

VESZPRÉM-RALI, AZ OB 5. FUTAMA
Abszolút sorrend 2 gyorsasági szakasz után:

1. Ranga Péter, Szőke Tamás (Ranga Motorsport, Škoda Fabia R5) 26:50.6,
2. Benik, Rácz (Benik Motorsport, Škoda Fabia R5) 1.9 mp h.,
3. Vincze, Bazsó (S-Motorsport, Škoda Fabia R5) 46.6 mp h.,
...8. ifj. Ranga László, Tóth Imre (Ranga Motorsport, Škoda Fabia R5) 1:33.2 p h.

Facebook Oldal

Tetszik? Töltsd le!

Sajtóanyag küldés

Kérjük felirat nélküli képet mellékeljenek! pirirc[kukac]pirirc.hu

ORB - Rallye 1 Hírek

• 2024. április 11., csütörtök

A legtöbb pontot akarják elhozni Velenczeiék Veszprémből! 2024.04.12-14. – 30. Veszprém Rally – beharangozó Tavaly és azelőtt is a dobogó harmadik fokán fejezte be a szezont a Velenczei Ádám – Vánsza Zsolt páros. Idén még motiváltabbak, hogy…
  • 2024. április 10., szerda

Veszprém Rally: A kedvenc versenyével nyitja az ORB szezont Osváth Péter Már csak két nap és kezdetét veszi az idei ORB szezon, ugyanis április 12-14. között a veszprémi murvás pályákon bizonyíthatnak a versenyzők. A háromnapos futamon természetesen Osváth Péter és navigátora,…

Pistiék az Opel mellett tették le a voksukat… A Molnár Pisti – Novák Balázs kettős mindig meglepi a nagyközönséget. Veszprémben ismét egy új típust választottak a srácok, ami nem más, mint egy Opel Corsa Rally4-es versenyautó. „Az egész…

Médiapartnerek

amc.pngdrifted.pngdrifting.jpgfonix.jpghajoka_200x100.jpgrallyfotok.pngrc.jpgsimfans.jpgstamas.jpgw_MTI_200x100.jpg